søndag den 10. februar 2013

Tror I på tandfeen?




Det gør vi herhjemme!

Endelig - langt om  længe begynder Silles tænder at rokke, det har taget sin tid.

Når man snart fylder 9 år og kun har tabt to tænder, er det bare øv, at tænderne ikke vil falde ud.

MEEEN nu skal jeg da love for, de kære mælketænder falder ud.

I løbet af halvanden uge er to stk,  tænder faldet ud.

Sille er GLAD med glad på.




Jeg synes det er lidt underligt, at se på en Sille tandløs, men jeg må vist være forberedt på, at flere tænder snart "flyver ud " af munden på hende.



Tilbage til tandfeen.

Herhjemme lægger Sille sin rokketand under hovedpuden og næste morgen ligger der en 20 krone under hovedpuden og tandfeen har lagt rokketanden op i dåsen hvor de udfaldne tænder gemmes.

Jeg bryder mig ikke om ideen, at tandfeen tager tanden med, jeg kan huske at jeg som lille ikke brød mig om, at tandfeen skulle tage min tand. 
Jeg undrede mig også over, at min tand så lå i mit porcelænhjerte til mælketænder
 hmmm, havde tandfeen ikke taget den med??????

Kommer tandfeen hos jer og hvordan gør I?



1 kommentar:

  1. Vi gjorde præcis på samme måde - og tanden blev under hovedpuden sammen med en flot guldmønt (20). Så kunne man selv gemme sine tænder i en lille æske :)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad, når du lægger en besked til mig ;o)